OPLEIDING SOCIAL MEDIA
Meer social media voor jouw verzekeringskantoor in 2023?
In deze opleiding social media gebracht specifiek voor verzekeringsadviseurs leer je hoe je een duurzame social media présence kan uitbouwen voor jouw verzekeringskantoor.
- 4 online sessies via Teams
- 1 brainstorm vergadering op jullie kantoor
- Sjablonen om je te helpen bij de uitwerking

Ik ben Liesa, ex-verzekeringsadviseur
Hoe kun je als verzekeringskantoor social media inzetten om enerzijds de binding met je bestaand cliënteel te versterken en nieuwe doelgroepen aan te spreken? Het is een vraag die vele zaakvoerders bezig houdt.
Als ex-verzekeringsadviseur en ondertussen tal van marketingervaring op de teller, besloot ik dit vraagstuk mee op te lossen met jullie. Over de voorbije 2 jaar heb ik verschillende verzekeringskantoren geholpen met het opzetten van een social media présence.
Van vele zaakvoerders krijg ik de vraag om een opleidingstraject te voorzien zodat dit een onderdeel kan worden van de kantoorwerking. Met de juiste aanpak en methodologie kun je in een mum van tijd interessante resultaten zien.
Wist je dat Liesa ook lesgeeft aan Vives?
Ze leert de studenten bank-verzekeringen meer bij over online marketing in hun 2e jaar tijdens de bacheloropleiding.
Hoe zit het opleidingstraject in elkaar?
Online lessen
Er zijn 4 online groepslessen die via teams gegeven zullen worden in kleine groepjes. In die sessies gaan we dieper in op concepten deze concepten:
- Hoe kun je de juiste content vinden?
- Welke identiteit nemen we aan online: tone of voice en visueel?
- Op welke manier moet ik posten om optimaal bereik te hebben?
- Hoe kun je een makkelijk en duurzaam systeem bouwen in de kantoorwerking om op consistente wijze te blijven posten?
Bezoek aan jullie kantoor
Met deze lessen krijg je alvast de inzichten die je nodig hebt om er zelf mee aan de slag te gaan. Maar vaak is het goed om hier in het begin wat sturing in te krijgen. Daarom kom ik tijdens het opleidingtraject één keer langs bij jullie op kantoor om de aanpak te finetunen, een brainstorm te faciliteren en jullie optimaal op weg te zetten. Deze vergadering boeken we in van zodra je ingeschreven bent, liefst met een aantal collega’s van jullie kantoor erbij.
Werkboek met sjablonen
We voorzien tevens ook een werkboekje met verschillende sjablonen in die je kan blijven hanteren tijdens en na de opleiding. In dat werkboek staan bijvoorbeeld oefeningen om de online identiteit van jouw kantoor te bepalen en verschillende content ideeën en inspiratie.
De planning
De online sessies vinden plaats op:
- Vrijdag 20 januari van 13u30 tot 15u
- Maandag 6 februari van 10u30 tot 12u
- Vrijdag 24 februari van 13u30 tot 15u
- Maandag 6 maart van 13u30 tot 15u
De vergadering bij jullie op kantoor wordt ingepland na inschrijvingen afhankelijk van onze en jullie kalender.
Wat kost het?
Het traject voor 4 online lessen en een offline vergadering bij jullie op kantoor kost normaal eenmalig €900 (incl btw). Maar voor de snelle beslissers voorzien we graag een vroegboekkorting van €150 als je voor eindejaar beslist. Waarom? Zo kunnen we onze agenda’s al inboeken en dat spaart zowel jullie als ons tijd.